
Przy próbie slipowania Duch Bajora doznał „uszczerbku na kadłubie”. Podczas dwóch wywrotek do naszej klubowej omegi wlało się kilkaset litrów wody pomiędzy kadłub i pokład. W celu jej wylania zostały podjęte dwie próby. Jedna ręczna przy pomocy 12 osób i wózka slipowego nie udała się z powodu dużego ciężaru.

Slipowanie potrzebne było po to aby odkręcić zaślepkę w dnie i wylać wodę. Przy wyciąganiu jej za pomocą wózka slipowego, odkryła się spory rozmiarów dziura przy skrzynce mieczowej

Następnie przy wyciąganiu podskoczyła na nierówności i na podporze pękła ze względu na słabość laminatu.
Nasza Duch Bajora został zawieziony celem ekspertyzy jakości laminatów w firmie 3A Composiete Mobility z Mielca mieszczącą się na ulicy Strefowej (nowa strefa w Rzochowie). Firma ta zajmuje się kompozytami z laminatów dla potrzeb takich między innymi takich producentów, jak Simens, Bombardier. Omega została poddana profesjonalnemu saknowaniu stanu kadłuba za pomocą skanera laserowego. Ekspertyza wykazała szereg wad kadłuba, około 30-40% słabego stanu laminatu.
Tyle przykrych informacji.

Dobra informacja jest taka że przedstawiciele firmy zrobili nam niespodziankę i naprawili uszkodzony laminat – łatając w warunkach fabrycznych przez znakomitych fachowców od tych spraw naszą omegę.




Tam gdzie jest białe to jest nowy laminaty – tam gdzie jest czerwony – jakość laminatów znośna.
Co dalej
Otrzymaliśmy od specjalistów z 3A Mobility szczegółowe wskazówki co do dalszego zabezpieczenia i wzmocnienia kadłuba przed dalszą eksploatacją. Rekomendowany jest program wzmocnienia laminatu i ochrony przed osmoza firmą EPIFANES lub SEA LINE.
Program ten obejmuje
1. Dokładne szlifowanie kadłuba w celu usunięcia uszkodzonej i utlenionej wierzchniej warstwy żelkotu
2. Malowanie gruntem epoksydowym penetrującym
3. Pięciokrotne malowanie farbą epoksydową grubowarstwową
4. Malowanie farbą podkładową epoksydową
5. Dwukrotne malowanie epoksydową farbą wykończeniową z właściwościami antyporostowymi
W sumioe 9 warstw farby epoksydowej która tworzy quasi żelkot
Dodatkowo panowie z 3A Mobility zalecają, żeby po sezonie zdjąć pokład i zabezpieczyć laminat od wewnątrz poprzez dwukrotne malowanie farbą epoksydową, lub żelkotem zarówno kadłub jak i podkład. To na wiosnę jak kadłub dokładnie wyschnie.
W najbliższą niedzielę 11 sierpnia o godz. 19 zbiórka przy garażu u Tomka Foltmana w celu zdjęcia jachtu z wózka i wniesienie go do garażu. Potrzeba min 6 osób – proszę o mobilizację sił. Prace przy jachcie potrwają ok. 10 dni.